نوشتن ایمیل های تایید و خوشامد بگونه ای که افراد دوست داشته باشند.

نوشتن ایمیل های تایید و خوشامد بگونه ای که افراد دوست داشته باشند.

1280 853 کانتنت برگر

وقتی همراه با یک فنجان قهوه در کنار کامپیوتر خود نشسته اید انگشتان خود را روی کیبورد قرار می دهید. الان وقت آن است که اولین ایمیل خود را بنویسید.بعد از اینکه ۱۵ دقیقه نوشتید، پاک کردید و دوباره از اول شروع کرده اید متوجه می شوید که نمی توانید کلمات را به خوبی کنار هم قرار دهید.

نوشتن اولین ایمیل

اینکه باید چیزهایی زیادی را بنویسید و هنوز نمی دانید از کجا شروع کنید یا اینکه بدترین سد برای نوشتن مواجه هستید، خیلی چیز عجیبی نیست زیرا
نوشتن محتوا یکی از سخت ترین موانع برای بازاریابان تازه کار است.

یک جای خوب برای شروع نوشتن ایمیل ها جایی است که باید قبل از اقدام به جمع آوری ثبت نام کننده های جدید دو ایمیل را آماده کنید: ایمیل تایید و خوشامد گویی.
خوب حالا نگاهی می اندازیم به محتوای این دو ایمیل.

ایمیل تایید

اگر برای ثبت نام هر فردی از یک ایمیل تایید ( ایمیلی که برای کاربر ارسال می شود و از او خواسته می شود که برای تایید، لینک موجود در ایمیل را کلیک کند) استفاده می کنید (باید این کار را به چند دلیل انجام دهید)، این ایمیل در واقع ایمیلی است که ثبت نام کننده ها بعد از ثبت ایمیل خود و هر اطلاعات دیگری که از آن ها درخواست کرده اید دریافت می کنند (برای مثال اطلاعاتی مانند نام و شهر).

به عبارت دیگر این کار روش دیگری برای مطمئن شدن از این است که آیا افراد قطعا میخواهند که به لیست ایمیل شما اضافه شوند و اینکه فقط به خاطر تفریح و سرگرمی این کار را نکرده باشند.

با وجود اینکه این ایمیل یک ایمیل کاملا شخصی است ولی باید اطلاعاتی را در مورد اینکه شما چه کسی هستید و اطلاعاتی در مورد ایمیل خود را فراهم کنید. حتی اگر سرویس دهنده ی ایمیل شما یک ایمیل عمومی را برای شما فراهم می کند باز هم باید این اطلاعات در ایمیل شما موجود باشد.

ایمیل تایید رستوران FORK اطلاعات خوبی را در مورد اینکه چه کسی این ایمیل را ارسال کرده به منظور شناسایی خود در ایمیل تایید فراهم کرده و به خوانندگان خاطر نشان می کند که آنها در ازاء تایید ثبت نام چه چیزی را دریافت می کنند.

ایمیل خوشامد گویی

این ایمیل، ایمیلی است که توسط آن از ثبت نام کننده برای ثبت نام در لیست ایمیل خود تشکر می کنید و به آن ها خوشامد می گویید. این ایمیل فرصت خوبی برای فراهم کردن جزئیات بیشتر در مورد نوع محتوایی است که آنها در ازاء این ثبت نام دریافت خواهند کرد. به خاطر داشته باشد که این اطلاعات و محتوا در مورد ارزشی باشد که برای مشتریان فراهم می کنید!

ایجاد یک پیام خوشامد گویی همیشه راحت نیست مخصوصا اگر با مشتریان خود از طریق ایمیل ارتباطی نداشته اید. اگر وسوسه شده اید که هر چه در دل دارید در ایمیل خود بازگو کنید به خاطر داشته باشد که زمانی موفق می شوید که آهسته و پیوسته کار خود را انجام دهید.

وقتی که نوبت ارسال پیام خوشامد می رسد باید به یاد داشته باشید که پیام شما باید مختصر باشد و فقط به هدف شما که خوش آمدگویی به ثبت نام کننده ها است بپردازد. بنابراین تمام اطلاعات ارزشمندی دیگری که خیلی مشتاقید آن ها را ارسال کنید باید در ایمیل های آینده ارسال شوند.

مطمئن نیستید که چگونه یک ایمیل خوشامد موثر ایجاد کنید؟ در ادامه شش نکته ی کلیدی داریم که به شما در این باره کمک می کند:

۱- به ثبت نام کننده ها خوشامد بگویی و از آنها برای ثبت نام در لیست ایمیل خود تشکر کنید.
این کار باعث می شود هم به ثبت نام کننده ها خوشامد گرمی بگویید و هم نشان دهنده ی قدردانی شما از آن ها است.
مثال: تیم Holy Cannoli Bakery می خواهد از شما تشکر کند که برای دریافت ایمیل های مربوط به پیشنهادات هفتگی و دستور های آشپزی برای درست کردن محصولات مربوط به نان و شیرینی خانگی ثبت نام کرده اید.

۲- جزئیاتی را در مورد اطلاعاتی که در آینده دریافت خواهند کرد فراهم نمایید.
شما چه اطلاعاتی را به مخاطبان خود ارسال خواهید کرد؟ می خواهید خبرنامه ها، اطلاعات بروزی در مورد صنعت یا اخبار شرکت را به صورت هفتگی ارسال کنید یا اطلاعاتی در مورد تبلیغات فروش ( promoting sales)؟ باید انتظارات را واضح مشخص کنید.
همچنین ممکن است به آنها بگویید که هر چند وقت یکبار آنها ایمیل ها را از شما دریافت خواهند کرد.
مثال: هر دوشنبه صبح یک ایمیل را در اینباکس خود دریافت می کنید. ایمیل های هفتگی ما شامل، آیتم های پخته شده ی فوق العاده ، اقلام کلاسیک مورد علاقه، تصویری از سفارشات منحصر به فرد اخیر ما و دستورهایی برای پختن محصولات خود در خانه است. دلیلی برای این که صبح دوشنبه را دوست داشته باشید!

۳- شرح مختصری از شرکت خود را در این ایمیل قرار دهید.
همه ی افرادی که برای لیست ایمیل شما ثبت نام کرده اند مشتریان شما نخواهند شد. از این فرصت استفاده کنید تا اطلاعاتی را در مورد شرکت خود به آنها بدهید و به آنها بگویید که چگونه می توانید به آنها کمک کنید.
مثال: اگر شما تاکنون کیک خامه ای نانوایی Holy Cannoli تجربه نکرده اید، ما می توانیم خیلی بیشتر از آن را برای شما فراهم کنیم- ما نان می پزیم و همه ی دسر ها را می فروشیم. از پای میوه های تازه گرفته تا شیرینی ها و بیسکویت هایی با چپس شکلاتی. شما همه ی این ها را خواهید یافت.

۴- اگر قصد پیشنهاد چیزی را دارید، از راهکار تشویقی استفاده کنید
یکی از راه ها برای تشویق مردم به ثبت نام در لیست ایمیل پیشنهاد یک چیز تشویقی در فرم ثبت نام است مانند یک چیز قابل چاپ رایگان یا یک کوپن. اگر این کار را انجام دهید ایمیل خوشامد شما تبدیل به جایی می شود که اقلام را از طریق آن معرفی می کنید.

مثال: فراموش نکنید که از کوپن خود برای دریافت یک کاپ کیک رایگان استفاده کنید! این ایمیل را پرینت بگیرید یا وقتی به ما مراجعه کردید از طریق تلفن همراه خود به ما نشان دهید.

۵- اطلاعات تماس خود را فراهم کنید.
به ثبت نام کننده ها روش های ارتباط را نشان دهید مانند شماره تلفن و لینکی به سایت خود. اگر دارای فروشگاه فیزیکی هستید حتما آدرس خود را در ایمیل قرار دهید تا ثبت نام کننده ها بتوانند کسب و کار شما را این گونه هم بررسی کنن. وقتی این اطلاعات را فراهم کنید می توانید آنها را تشویق کنید تا قبل از اینکه ایمیل های شما را دریافت کنند، جذب برند شما شوند.
مثال: اگر سوال یا نظری دارید حتما با ما تماس بگیرید!
می توانید به این ایمیل سوال خود را مطرح کنید، با ما تماس بگیرید یا به فروشگاه ما مراجعه کنید ما خوشحال می شویم که شما را کمک کنیم.

۶- ایمیل خود را از جانب یک نماینده در کسب و کار خود ارسال کنید.
برای معتبر کردن برند خود، ایمیل خود را از جانب یک کارمند خاص ارسال کنید.
مثال: روز خوبی داشته باشید! Jackie P موسس Holy Cannoli Bakery

با در نظر گرفتن مثال های بالا، پیام خوشامد Holy Cannoli Baker این گونه خواهد بود:

تیم Holy Cannoli Bakery می خواهد از شما تشکر کند که برای دریافت ایمیل های مربوط به پیشنهادات هفتگی و دستور های آشپزی برای درست کردن محصولات نان و شیرینی در خانه ثبت نام کرده اید.

هر دوشنبه صبح یک ایمیل را در اینباکس خود دریافت می کنید. ایمیل های هفتگی ما شامل، آیتم های پخته شده ی فوق العاده ،اقلام کلاسیک مورد علاقه، تصویری از سفارشات منحصر به فرد اخیر ما و دستورهایی برای پختن محصولات خود در خانه است. دلیلی برای این که صبح دوشنبه را دوست داشته باشید!

اگر شما تاکنون کیک خامه ای نانوایی Holy Cannoli تجربه نکرده اید، ما می توانیم خیلی بیشتر از آن را برای شما فراهم کنیم- ما نان می پزیم و همه ی دسر ها را می فروشیم. از پای میوه های تازه گرفته تا شیرینی ها و بیسکویت هایی با چپس شکلاتی. شما همه اینها را خواهید یافت.
فراموش نکنید که از کوپن خود برای دریافت یک کاپ کیک رایگان استفاده کنید! این ایمیل را چاپ کنید یا وقتی به ما مراجعه کردید از طریق تلفن همراه خود به ما نشان دهید.

اگر سوال یا نظری دارید حتما با ما تماس بگیرید!

می توانید با این ایمیل سوال خود را مطرح کنید، با ما تماس بگیرید یا به فروشگاه ما مراجعه کنید ما خوشحال می شویم که شما را کمک کنیم.

روز خوبی داشته باشید! Jackie P موسس Holy Cannoli Bakery

شروع کنید

با استفاده از نکات بالا، ایمیل های خوشامد و تایید خود را بنویسید یا بازنویسی کنید. وقتی تمام شد می توانید آن را به تمام ثبت نام کننده ها ارسال کنید.

ترجمه توسط مسترکاما